Тъй като все още няма утвърден международен стандарт за единен конектор за зареждане на електромобили, все още се използват няколко вида. Първото, което трябва да знаете е, че има два вида зареждане - с променлив ток и с прав ток (бързо) и съответно щепселите за зареждане се различават според вида на зареждането.
За променлив ток има 3 вида:
Тип 1 (SAE J1772-2009), който се използва предимно за японски и американски автомобили като Nissan Leaf и e-nv200, Kia e-Soul, Chevrolet Volt, Mitsubishi Outlander PHEV и др.
Тип 2 (IEC62196-2 или Mennekes) - това е най-разпространеният и от 2018 година е стандартен за всички електрически коли, които се продават в Европа.
Tип 3 A/C (SCAME) - този щепсел е предвиден само за Франция и Италия, където има специално изискване за механична защита на контактите към фазите, но от 2013 година има разработен предпазител и за Тип 2 Mennekes.
CCS (Combined Charging System) - комбинирана зарядна система е подобрена версия на конектор от втори тип с добавени два допълнителни входа за осъществяване на бързо зареждане от трето ниво. Автомобилни производители, които използват подобен тип конектор за осъществяване на бързо DC зареждане са: Jaguar, Volkswagen Group, Renault, General Motors, BMW, Daimler, Ford, FCA, Tesla, Kia и Hyundai.
CHAdeMO - е вид зарядна система, която позволява бързо DC зареждане с мощност до 50 kW. Следните производители предлагат модели, които са съвместими с този тип конектор: BD Otomotive, Citroën, Honda, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Tesla (с адаптер) и Toyota.